PROFI AUTO części samochodowe
uapl
ProfiAuto
  • Sklepy i hurtownie
    motoryzacyjne
  • Warsztaty
    samochodowe
  • Promocje
  • Dla serwisów ▼
    • Twój pakiet korzyści
    • Dołącz do sieci
    • O ProfiAuto Serwis
    • Oprogramowanie PAS24
    • Katalog ProfiAuto
  • O ProfiAuto ▼
    • Moto-Forum
    • Aktualności
    • Porady
    • Wirtualny warsztat
    • Media
    • Kontakt
  1. ProfiAuto»
  2. Co nowego?»
  3. Ranking awaryjności samochodów: część 2

Ranking awaryjności samochodów: część 2

Jakie samochody o wartości ok. 10 - 20 tys. zdaniem polskich mechaników najczęściej się psują? Ranking na podstawie 1300 opinii.

  • Merytoryczna ocena awaryjności najpopularniejszych w Polsce samochodów do ok. 10 tys., 20 tys. i 30 tys. zł.
  • Wśród samochodów o wartości od ok. 10 do 20 tys. zł najbardziej awaryjny okazał się Peugeot 307. Najlepsze oceny zebrała Toyota Yaris II.
  • Auta z tego przedziału cenowego najczęściej mają problemy z elektryką oraz zawieszeniem.

Decyzja o zakupie samochodu w przypadku wielu świadomych kierowców poprzedzona bywa przeszukiwaniem raportów, opinii internetowych i zestawień. Teraz do grona źródeł dołącza „Ranking awaryjności samochodów według polskich mechaników”. Przygotowane przez sieć ProfiAuto niezależne zestawienie zawiera dane zebrane „u podstaw” – od 1300 polskich mechaników, do których do warsztatów na co dzień trafia większość modeli. To jedyna w kraju klasyfikacja tego typu.

– Specyfiką naszego rankingu jest to, że dotyczy samochodów poruszających się po polskich drogach, a autorami są doświadczeni mechanicy. Dlatego w wynikach znajdziemy zarówno informacje burzące utarte mity, jak i potwierdzenie powszechnie znanych faktów. Jest też sporo branżowych ciekawostek skłaniających do dyskusji – mówi Michał Tochowicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju ProfiAuto. – Materiał bazuje na dużej próbie badawczej i odnosi się do typowych polskich realiów bardziej, niż zagraniczne rankingi – uzasadnia Tochowicz.

Pierwsza odsłona zestawienia miała swoją premierę pod koniec czerwca i dotyczyła modeli o wartości do ok. 10 tys. zł. Druga część to ocena pojazdów wartych około 10-20 tysięcy. Kolejna – zawierać będzie ostatnią grupę cenową (ok. 20-30 tys.) oraz całościową klasyfikację 50 modeli samochodów branych pod uwagę w rankingu.

Toyota Yaris II to także model oceniony najlepiej w klasyfikacji ogólnej, uwzględniającej wszystkie badane grupy cenowe (ex aequo z Hondą Civic VIII z trzeciej grupy cenowej)

        tabela.jpg

Silna konkurencja w drugiej grupie cenowej

W pierwszej piątce najmniej awaryjnych modeli o wartości około 10-20 tys. zł konkurencja była dość wyrównana. Na czołowych pozycjach znalazły się kolejno: Toyota Yaris II (średnia ocen 4,9) oraz Audi A4 (B6 i B7), Toyota Avensis II, Volkswagen Polo IV 9N i Volkswagen Touran I (wszystkie z notą 4,6). Najniżej ocenione modele to Peugeot 307 (ogólna ocena 3,7), Mazda 6 I (nota 3,8) oraz Peugeot 407 (3,9). W autach z tego przedziału cenowego, według mechaników, najczęściej psują się elektryka oraz zawieszenie.

Najsłabsi w poszczególnych klasyfikacjach

Pod względem elektryki najbardziej awaryjny okazał się Peugeot 307 z niską notą 2,7. Właściciele tego modelu często borykają się, zdaniem badanych, z problemami takimi, jak wilgoć w elektronice czy awarie cewki zapłonowej oraz z ogólnymi awariami elektroniki. Najsłabszymi modelami w klasyfikacjach dotyczących poszczególnych układów okazały się też Mazda 6 I (2,7 za karoserię, ze wskazaniem na częste szybkie rdzewienie nadkoli i korozję podwozia oraz dołu drzwi) oraz po raz kolejny Peugeot 307 (3,8 za napęd – tu ankietowani jako najczęstsze awarie wymieniali problemy z wtryskiwaczami i turbosprężarką w silnikach Diesla). Z kolei najwięcej problemów z zawieszeniem (nota 3,7) ma Audi A4 (B6 i B7), które otrzymało jednak dobrą średnią ocenę m.in. dzięki najwyższej w tej grupie cenowej ocenie cząstkowej (5,3 za karoserię).

Klasyfikacja ogólna – czy jest źle?

Badani mechanicy oceniali awaryjność różnych elementów samochodów aut w szkolnej skali 1-6. W ogólnej klasyfikacji, uwzględniającej wszystkie trzy grupy cenowe, najlepsze średnie oceny uzyskały: Honda Civic VIII i Toyota Yaris II – przyznano im notę 4,9, najgorsze natomiast okazały się Renault Scénic III i Renault Mégane III z ogólną średnią ocen 3,5.

– Opracowując raport posłużyliśmy się szkolną skalą ocen i odnosząc się do tej terminologii można powiedzieć, że wszystkie uwzględnione w rankingu modele z lepszym lub gorszym wynikiem zdały egzamin. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach i niektóre elementy poszczególnych modeli pozostawiają wiele do życzenia. Dlatego przed zakupem samochodu warto przeanalizować wiarygodne źródła i podjąć decyzję świadomie, żeby nasz nabytek nie okazał się skarbonką bez dna – uzupełnia Michał Tochowicz.

Szczegółowe wyniki badania można znaleźć na stronie www.profiauto.pl/raport

 

3_pierwsze-.jpg

***

Metodologia badania:

Badanie przeprowadzono wśród 1300 polskich mechaników w okresie lipiec-sierpień 2017 r. metodą CATI. Mechanikom zadano 4 pytania dotyczące trzech wybranych modeli spośród 50 najpopularniejszych (wybranych na bazie analizy popularności z Google Trends). Ankietowani na podstawie swojego doświadczenia wskazywali pięć najczęściej pojawiających się typów usterek danego modelu. Oceniali niezawodność auta w skali 1-6 w kategoriach: karoseria, układ elektryczny, napęd, zawieszenie. Wskazywali najlepszą (najmniej zawodną) wersję silnika wybranego modelu, a także odpowiadali na pytanie: „Czy poleciłby Pan ten samochód lubianemu członkowi rodziny?”.

 

 


« powrót do listy
  • Co nowego?
  • Promocje
  • Porady
  • Media
  • Kontakt
  • Usługi
  • Wirtualny warsztat

Lokalizacje ProfiAuto

Sklepy i hurtownie Serwisy samochodowe
Poznaj siłę jakości
Poznaj nowy katalog części ProfiAuto Korzyści dla warsztatów Sprawdź oferty pracy Dołącz do sieci Dołącz do sieci ProfiAuto

Zapisz się do newslettera

Nowości ze świata motoryzacji na Twój email.

© 2025 ProfiAuto - Wszelkie prawa zastrzeżone
Polityka prywatności Ustawienia prywatności Logowanie partnera
Silnet Media | tworzenie stron www | Pozycjonowanie w Chorzowie